Labour MPs appearing on ‘Kremlin propaganda TV’ to promote plans to ‘transform Britain’

11 Oct

But, RT acts in the foreign policy interests of the Russian Government.

An RT journalist quit live on television this year, claiming the channel “whitewashed the actions of Putin” and been asked by editors to promote Russian foreign policy.

The frequent appearances of team has been highlighted by the political blog Guido Fawkes, which accuses RT of offering a “free platform to Corbynistas”.

Shadow Lord Chancellor Richard Burgon has appeared 11 times, shadow Energy Secretary Barry Gardiner three times, Shadow Chancellor John McDonnell has appeared twice and two new shadow ministers have become regulars.

No comments yet

Leave a Reply